Helseforsikring dekker behandling hos oss. Det er du som pasient som velger hvor du ønsker å gå til behandling. Forsikringsselskapene har forskjellige regler i forhold til registrering av sak, godkjenning av behandling og dekningsgrad for behandling.

Det er flere aktører med forskjellige regler og underleverandører, og det kan fort oppstå forvirring når du skal benytte deg av helseforsikringen.

Vi anbefaler derfor følgende:

1.       Meld inn skaden/plagen til forsikringsselskapet ditt.

2.       Du blir tildelt et saksnummer og et antall behandlinger. Hvor mange vil avhenge av ditt selskap, type forsikringspolise og skade.

3.       Ofte sendes denne informasjon direkte til oss, men ha tilgang til bekreftelse/mail når du kommer til oss.

4.       Bestill time hos oss enten ved å ringe 51 69 96 26 eller bestill time online. Merk at noen forsikringsselskaper booker time for deg, det vil da stå på bekreftelsen.

 

I de aller fleste tilfelle fakturerer vi forsikringsselskapet direkte for å gjøre det enklest mulig for deg.